Η πρώτη πτήση μεγάλων αποστάσεων αποκλειστικά με βιοκαύσιμο
Ο όμιλος Air France-KLM, η Total, το Groupe ADP και η Airbus ενώνουν τις δυνάμεις τους για ελεύθερες από άνθρακα αεροπορικές μετακινήσεις πραγματοποιώντας την πρώτη πτήση αμιγώς με βιοκαύσιμο.
Οι αερομεταφορές κινούνται, πλέον, προς ένα βιώσιμο μέλλον, απεξαρτημένο από τον άνθρακα.
Ηδη, τα βιοκαύσιμα εισήλθαν στο αεροπορικό χώρο, ως μίγμα, ωστόσο προ ημερών πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση αμιγώς με βιοκαύσιμο (Sustainable Aviation Fuel – SAF), το οποίο παράγεται στη Γαλλία.
Ο όμιλος Air France-KLM, η Total, το Groupe ADP και η Airbus, ένωσαν τις δυνάμεις τους προς αυτή τη κατεύθυνση, με αποτέλεσμα η πτήση της Air France AF342 να κάνει το δρομολόγιο Παρίσι-Charles de Gaulle, Terminal 2E - Μόντρεαλ έχοντας στις δεξαμενές καυσίμων του αεροσκάφους βιοκαύσιμο που παράγεται στις εγκαταστάσεις της Total στη Γαλλία.
Για τη χρήση βιοκαυσίμου δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στις υποδομές αποθήκευσης και διανομής του, στα αεροσκάφη και τους κινητήρες τους. Η σταδιακή εισαγωγή τους παγκοσμίως θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές CO2 από τις αεροπορικές μεταφορές, σύμφωνα με τους Στόχους Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.
Το βιοκαύσιμο που χρησιμοποιήθηκε γι αυτή την πτήση, δημιουργήθηκε από απόβλητα και κατάλοιπα που προέρχονται από την κυκλική οικονομία. Η Total παρήγαγε το SAF από χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια στο La Mède, στο βιοδιυλιστήριο στη Νότια Γαλλία και στο εργοστάσιό της Oudalle κοντά στο Le Havre, χωρίς να χρησιμοποιηθεί καθόλου παρθένο φυτικό έλαιο.
Αυτό το πρώτο 100% γαλλικό βιοκαύσιμο, έλαβε πιστοποίηση ISCC-ΕU από το Διεθνές Σύστημα Πιστοποίησης Αειφορίας και Άνθρακα, έναν ανεξάρτητο οργανισμό που εγγυάται την βιωσιμότητα. Το κατά 16% μείγμα σε αυτή την πτήση εξασφάλισε την αποφυγή εκπομπής 20 τόνων CO2.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Airbus A350 που χρησιμοποιήθηκε για την πτήση, καταναλώνει 25% λιγότερα καύσιμα από το προηγούμενο μοντέλο. Επιπλέον, εφοδιάστηκε από το πρώτο 100% ηλεκτρικό φορτηγό ανεφοδιασμού, που αναπτύχθηκε στη Γαλλία με πλήρη τεχνογνωσία και όλος ο εξοπλισμός υποστήριξης εδάφους που χρησιμοποίησε η Air France ήταν ηλεκτρικός.
Η γαλλική νομοθεσία, απαιτεί από τα αεροσκάφη να χρησιμοποιούν τουλάχιστον 1% SAF έως το 2022, για όλες τις πτήσεις που ξεκινούν από την Γαλλία, πριν από την ευρωπαϊκή φιλοδοξία που έχει προγραμματιστεί να αυξήσει σταδιακά την χρήση στο 2% έως το 2025 και 5% έως το 2030, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.
Καταλήγοντας, ο όμιλος Air France-KLM είναι πρωτοπόρος στη δοκιμή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Η KLM έκανε την πρώτη της πτήση με βιοκαύσιμα το 2009. Έκτοτε, ο όμιλος έχει πολλαπλασιάσει τον αριθμό των καινοτόμων προγραμμάτων. Μεταξύ του 2014 και του 2016, για παράδειγμα, πραγματοποίησε 78 πτήσεις της Air France χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό καυσίμων που περιέχει 10% βιοκαύσιμου σε συνεργασία με μια θυγατρική της Total. Αυτές οι δοκιμές έδειξαν ότι η χρήση του SAF δεν επηρέασε την αξιοπιστία των αεροπορικών δραστηριοτήτων. Η Air France-KLM σκοπεύει να ενισχύσει την ηγετική της θέση σε ότι αφορά στα βιοκαύσιμα τα επόμενα χρόνια, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην έρευνα για τις μελλοντικές γενιές αεροσκαφών.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις